fbpx

Avtal och villkor på den här sidan är ett juridiskt avtal mellan Business Concept Täby AB, Sothönevägen 27, 18761 Täby, Stockholm Sverige och kunden som köper tjänster och/eller digitala produkter i direkt kontakt med oss eller på businessconcept.se, digital.businessconcept.se, mayaraw.se, mayarawstrategies.com, websiteswithspirit.se, businessbreakthrough.se eller andra sajter som tillhör Maya RAW & Business Concept Täby AB.

Business Concept engagerar sig i verksamhet inom website building och utbildning, coachning & mentoring av kunder; i form av webbseminarier, ljud- och / eller visuella presentationer och periodisk personlig coaching och utvärdering; samt WordPress teknisk support.

På den här sidan hittar du följande villkor:

  • ANVÄNDARVILLKOR FÖR VÅRA HEMSIDOR, SAJTER & WEBBPLATSER
  • KÖPEVILLKOR
  • VILLKOR FÖR UTVECKLING AV EN WORDPRESS HEMSIDA

GÄLLANDE LAG

Detta avtal ska regleras av och tolkas i alla avseenden i enlighet med lagarna i Sverige. Platsen för varje tvist ska vara i Stockholm, Sverige.

Genom att köpa tjänster eller produkter erkänner du att du förstår och samtycker till alla de ovannämnda villkoren.

ÄNDRING AV VILLKOR

Vi förbehåller oss rätten att ändra villkoren. Alla ändringar som vi kan göra i våra användarvillkor i framtiden kommer att publiceras på vår webbplats. I förekommande fall kommer vi att meddela dig om ändringarna med jämna mellanrum.

Senast uppdaterad 01 oktober 2021

KONTAKTUPPGIFTER

Business Concept Täby AB (559104-3723),

Sothönevägen 27, 187 61 Stockholm, Sverige

Telefon: 070 792 32 52

AVSNITT 1: Betalningsalternativ

1.1. Faktura: Business Concept erbjuder betalning av tjänster mot faktura med 7 dagars betaltid (mer detaljer om hur betalningen går till och vad som gäller vid betalning av olika tjänster/produkter hittar du under respektive tjänst)

1.2. Stripe & Paypal: Business Concept erbjuder kortbetalning via tredjeparts betalningsplattform, PayPal, PayPal API, och i kombination, ditt PayPal-konto samt Stripe, Stripe API, och i kombination, ditt Stripe-konto för att behandla kredit- och bankkorttransaktioner.

Genom att använda PayPal eller Stripe Check Out godkänner du att du är bunden av dess respektive användarvillkor.

Du förstår och samtycker uttryckligen till att Business Concept inte ansvarar för betalningar och monetära transaktioner som sker genom din användning av tjänster. Du förstår och accepterar uttryckligen att alla betalningar och monetära transaktioner hanteras av Stripe och PayPal. Du samtycker till att Business Concept inte är ansvarigt för några frågor rörande finansiella och monetära transaktioner mellan dig och någon annan part, inklusive Stripe & PayPal.

Du ansvarar för alla transaktioner (engång, återkommande och återbetalningar) som behandlas via tjänsten och / eller Stripe och PayPal. Business Concept ansvarar inte för förlust eller skada från felaktiga eller ogiltiga transaktioner som behandlas med ditt Stripe-konto. Detta inkluderar transaktioner som inte behandlades på grund av ett nätverkskommunikationsfel eller av någon annan anledning. Om du behandlar en transaktion är det ditt ansvar att verifiera att transaktionen har lyckats behandlas.

Du förstår att Business Concept använder Stripe API & PayPal API för att tillhandahålla tjänsten och att Stripe och/eller PayPal API kan ändras när som helst och sådana ändringar kan påverka tjänsten negativt. Du förstår och samtycker till att inte hålla Business Concept ansvarig för eventuella negativa effekter som åtgärder (oavsett avsiktliga eller oavsiktliga) från Stripes- eller PayPals-sida kan orsaka ditt Stripe- eller PayPal-konto eller ditt företag.

Du får inte behandla stulna kreditkort eller obehöriga kreditkort via Stripe eller PayPal.

All transaktionsinformation som skickas mellan Business Concept och Stripes- och/eller PayPals-system krypteras med 256-bitars SSL-certifikat. Ingen kortinnehavares information skickas någonsin okrypterad. Du kan vara säker på att inget vi skickar till Stripes- eller PayPals-servrar kan granskas, användas eller modifieras av tredje part som försöker få tillgång till känslig information.

Här kan du läsa villkor:

– Stripe Service Agreement

– PayPal Service Agreement

AVSNITT 2: Priser

2.1. Alla priser för produkter/tjänster som du kan köpa direkt på någon av våra hemsidor eller online events är inklusive moms och anges i SEK (om inget annat anges eller valts av användaren). 

2.2. Priser för tjänster som inte kan beställas direkt av användaren utan endast efter en dialog med ansvarig person på Business Concept, som t ex hemsidor, service & support, abonnemang och abonnemangtjänster,  är exklusive moms om inte annat anges på sidan vid priset.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av tekniskt fel, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

AVSNITT 3. Kampanjer

1.1. Det går inte att kombinera eventuella rabattkoder med övriga kampanjer eller erbjudanden, om inget annat anges.

AVSNITT 4: Köp av digitala tjänster & produkter

4.1. Köpbekräftelse: När du slutfört ditt köp på någon av våra hemsidor skickas en köpbekräftelse till din e-postadress. Om ditt köp inkluderar tillgång till någon av våra digitala produkter kommer det att finnas inloggningsuppgifter i bekräftelsemejlet.

4.2. Utebliven köpbekräftelse: På grund av tekniskt fel eller andra omständigheter bortom Business Concept kontroll kan din köpbekräftelse bli sen eller helt utebli. Om din orderbekräftelse dröjer mer än 30 minuter ber vi dig kontakta oss.

4.3. Tillgång till digitala produkter: Du får tillgång till digitala produkter som du har köpt automatiskt och direkt i samband med betalningen. 

På grund av tekniskt fel eller andra omständigheter bortom Business Concept kontroll kan din köpbekräftelse bli sen eller helt utebli. Om din orderbekräftelse dröjer mer än 30 minuter ber vi dig kontakta oss.

Vid köp av personlig rådgivning och utbildning får du direkt tillgång till en bokningskalender samt tillgång till annat innehåll om sådan ingår i det aktuella erbjudandet.

4.4. Ångerrätt för digitala produkter: Vid köp av digitala produkter som t ex onlinekurser där du får direkt tillgång till innehållet finns ingen ångerrätt om inte annat anges i samband med köpet.

4.5. 100% Nöjd-kund-garanti: I samband med köp av några digitala produkter och tjänster erbjuder Business Concept nöjd-kund garanti. Dessa garantier gäller inte alla digitala produkter och/eller tjänster utan endast där såna garantier står uttryckligen i samband med köpet.

För övriga villkor som gäller för digitala produkter hänvisar vi till dokumentet “Användarvillkor för digitala produkter/tjänster”

AVSNITT 5: Köp av löpande abonnemang

Business Concept erbjuder löpande teknisk support, SEO-optimering, utvecklingstimmar, rådgivning, utbildning, mentoring och/eller tillgång till exklusivt innehåll i form av löpande abonnemang.

Abonnemangets innehåll definieras vid köpet i form av fördefinierade paket.

5.1. Abonnemang: Löpande abonnemang kan köpas efter en dialog med en ansvarig rådgivare på Business Concept.

5.2. Abonnemangsavgiften: Abonnemangsavgiften debiteras löpande månadsvis för de tjänster som inkluderar leverans från Business Concept varje månad och kvartalsvis för de tjänster som inkluderar leverans från Business Concept en gång i kvartal.

5.3. Betalning: Abonnemangsavgift betalas i förväg för den perioden betalningen gäller. 

5.4. Återbetalning: Business Concept erbjuder inte återbetalning för abonnemangsavgiften. DU bekräftar vidare att genom att acceptera villkoren i detta avtal att du tar fullt ansvar för DIN EGEN framgång. Därmed accepterar DU att du inte kommer att begära återbetalning på grund av att du inte nått din önskad resultat.

För övriga villkor som gäller för löpande abonnemang hänvisar vi till dokumentet “Villkor för löpande abonnemang”

Senast uppdaterad 1. oktober 2021.

Villkoren för detta avtal börjar gälla när DU godkänner detta avtal i samband med betalning av aktuella abonnemangsavgiften via faktura, Stripe eller PayPal.

Tillgång till digitala produkter/tjänster

Du får tillgång till digitala produkter som du har köpt direkt i samband med betalningen.

På grund av tekniskt fel eller andra omständigheter bortom Business Concept kontroll kan din köpbekräftelse bli sen eller helt utebli. Om din orderbekräftelse dröjer mer än 30 minuter ber vi dig kontakta oss.

Intellektuell äganderätt

DU erkänner att alla ljud- och / eller visuella presentationer (med undantag av hemsidor som är beställda av kunden), dokumentation och andra delar av digitala-produkter och/eller tjänster är Business Concepts: s intellektuella äganderätt enligt Sveriges upphovsrätts-, varumärkes- och andra immateriella lagar och internationella fördrag, om inget annat avtalas med kunden.

DU erkänner vidare och samtycker till att, mellan DIG och Business Concept och dess tredjepartslicensgivare, Business Concept äger och fortsätter att äga all rätt, titel och intresse i och till ljud- och / eller visuella presentationer, dokumentation och andra delar av systemet, inklusive tillhörande immateriella rättigheter enligt upphovsrätt, handelshemlighet, patent eller varumärkeslagar. Med undantag för den begränsade, återkallbara licens som uttryckligen beviljats dig här, ger detta avtal inte dig någon äganderätt eller annan rätt eller intresse i eller till ljud- och / eller visuella presentationer, dokumentation och andra delar av Webinar System eller någon annan Business Concepts: s immateriella rättigheter, antingen implicit, eller på annat sätt.

Alla varumärken eller servicemärken som Business Concept använder i samband med tjänster som tillhandahålls av Business Concept är märken som ägs av Business Concept. Detta avtal ger dig inte någon rättighet, licens eller intresse för sådana märken, och du får inte hävda någon rättighet, licens eller intresse för sådana märken eller några ord eller mönster som förvirrande liknar sådana märken.

Senast uppdaterad 25. maj 2020.

Villkoren för detta avtal börjar gälla när DU godkänner detta avtal i samband med betalning av aktuella abonnemangsavgiften via faktura, Stripe eller PayPal.

De här villkoren gäller vid köp av följande tjänster:

  • ABONNEMANGSPAKET: MINI, MIDI och MAXI
  • ABONNEMANGS: BRONS, SILVER och GULD (endast för de delarna som avser utbildning, coachning och rådgivning. För WordPress support & underhåll, se ”Villkor för löpande WordPress support & underhåll)

Medlemskap

Enligt villkoren i detta avtal godkänner Business Concept att tillhandahålla rådgivnings- och utbildningstjänster till DIG i form av webbseminarier, ljud- och / eller visuella presentationer och periodisk personlig coaching och utvärdering i utbyte mot en medlemsavgift. Medlemsavgiften kommer att bestämmas enligt punkt 1.2. nedan. Din åtkomst till digital material samt coaching sessioner är villkorad av betalning av sådan medlemsavgift.

Business Concept behåller sig rätten att ändra paketens innehåll samt benämning på paketen och de olika delarna i paketen med syftet att förbättra och utveckla tjänster.

Uppsägning

Du som medlem kan när som helst säga upp ditt medlemskap genom att skriva till oss via mejl.

Uppsägning ska komma till oss senast 15 dagar innan din nästa betalperiod.

Business Concept kan säga upp detta avtal när som helst efter eget godtycke efter att ha meddelat DIG. 

Medlemsavgiften

Genom att acceptera villkoren i detta avtal godkänner du och förstår att du åtar dig att betala Business Concept medlemsavgiften som löpande månads- eller kvartalsbetalning. 

För mer info om betalning och priser hänvisar vi till dokument ”Betalning, priser & köpvillkor”

Att boka personlig rådgivning, utbildning och andra personliga möten

Rådgvining, utbildning och andra personliga möten bokas via Business Concept kalender. Du kommer att få tillgång till bokningslänkarna i samband med fakturering eller betalning.

Business Concept garanterar inte tider under en viss period eller en viss tid på dagen. Bokningarna görs via kalender och du får boka första lediga tiden som passar dig.

Nyttjande av abonnemangs-tjänster

Kund (medlem) har full ansvar för nyttjande av de tjänster som ingår i abonnemanget. Business Concept kommer att göra sitt bästa att hålla kunden informerad men har inget ansvar att påminna kunden om outnyttjade tjänster eller dess utgångsdatum.

Coachning samtal, rådgivning- och utbildnings minuter eller timmar behöver nyttjas under betalningsperioden och kan inte summeras och föras över i nästa betalningsperiod, om inte annat avtalas med kunden.

Inga garantier

Genom att acceptera villkoren i detta avtal godkänner du och förstår att Business Concept tillhandahåller tjänster som omfattas av detta avtal som endast är relaterade till utbildning, rådgivning och personlig utveckling och garanterar inga specifika resultat. DU tar fullt ansvar för din egen framgång.

Icke överförbart

Rättigheter och skyldigheter enligt detta avtal är personliga för DIG. DU får inte tilldela eller överföra några rättigheter eller skyldigheter enligt detta avtal.

Senast uppdaterad 13. augusti 2021.

Villkoren för detta avtal börjar gälla när DU godkänner detta avtal i samband med betalning av aktuella abonnemangsavgiften via faktura, Stripe eller PayPal.

1. Allmänt om tjänsten

1.1. Backups & återställning: Business Concept kommer via egna plugins att ta regelbundna backups på kundens hemsida med jämna mellanrum.

1.1.1. Vid behov och på kundens begäran kommer dessa bakcups att aktiveras för att återställa hemsida till en viss tidpunkt.

1.1.2. Återställning av en hemsida via en backup kan innebära att ändringar som kunden gjorde på sidan mellan sista backupen och stunden när sidan behövde återställas går förlorade. Business Concept tar ingen ansvar för återställning av sådana ändringar om felet på sidan i designen, layouten eller funktionaliteten orsakats av kunden eller någon annan som kunden i sin tur har gett access till sidan.

1.2. Uppdatering av WordPress Core: Business Concept kommer att uppdatera kundens WordPress Core regelbunden i samband med att de uppdateringarna frigörs från WordPress.

1.3. Uppdatering av plugins: Business Concept kommer att uppdatera alla plugins som Business Concept själv har installerat på kundens hemsida. För att godkänna uppdateringar för plugins som är installerade av kunden själv krävs det Business Concept samtycke och godkännande av sådana plugins.

Business Concept tar inte ansvar för att uppdatera plugins som kunden installerar på egen hand och Business Concept inte godkänt eller avråder ifrån.

1.4. Prestandakontroll: Business Concept kommer att övervaka kundens hemsida och optimera den för bästa prestanda.

1.5. Övervakning: Business Concept kommer att övervaka kundens hemsida och dess välmående. Om sidan ligger tillfälligt nere länger än 20 minuter kommer Business Concept att informera kunden om det via mejl. Business Concept kommer att utreda och skicka en analys och rapport om vad som har hänt.

I de fallen där det ingår all-in-one-support kommer Business Concept att ha dialog och direkt samarbete med kundens webbhotell så länge sidan inte är tillbaka och fungerar som den ska. Annars kommer Business Concept att rådge kunden i vad som behöver göras. Kunden tar då själv ansvar för kontakt med webbhotellet och processen för att få sidan fungerande igen.

2. Ansvar

2.1. Business Concept tar inget ansvar för fel på hemsidan där orsaken för felet ligger hos kundens webbhotell, WordPress eller tredjeparts- plattformar, system och/eller mjukvara.

2.2. Business Concept tar inget ansvar för fel hemsidan där orsaken för felet, design- och layoutändringar ligger på kundens sida eller någon av användare som kunden i sin tur har lagt in i WordPress och get access till sidan till.

Plugins & licenser

Under tiden Business Concept tillhandahåller WordPress underhåll & support kommer tillfälliga plugins och premium licenser att installeras på kundens hemsida för att kunna utföra de avtalade tjänsterna på bästa sätt.

Dessa plugins och licenser tas bort i samband med uppsägningen.

Senast uppdaterad 01. oktober 2021.

Beskrivning av tjänsten

BC kommer att designa, skapa och leverera en hemsida i WordPress för kunden enligt de exakta beskrivningarna som finns i förslaget, offerten eller prislistan som mejlas till kunden (vidare UNDERLAGET). Parterna kan när som helst ändra Underlagets omfattning genom att inkludera önskade ändringar i en skriftlig ”ändringsordning” som förklarar ändringarna och justeringen av betalningen för tjänsterna som kommer att bli resultatet av sådana ändringar. Sådan ändringsordning ska träda i kraft när den undertecknas och dateras av båda parter.

Design team

BC kommer endast att använda kvalificerad personal för att tillhandahålla tjänsterna ( ”Design Team”). BC förbehåller sig rätten att göra ändringar i designteamet utan att meddela kunden och om när det är nödvändigt och ligger i kundens bästa intresse.

Start och leverans

BC sätter igång med design & utvecklingsarbete efter att kunden har levererat all innehåll (texter, bilder (om kunden har egna bilder som ska användas på sidan), PDF-filer, loggor, m.m.) BC beräknar nå en tillfredsställande avslutning av tjänsterna inom fyra veckor efter leverans av innehåll från kund. Denna uppskattning inkluderar inte tid under vilken BC måste vänta på att kunden ska tillhandahålla material eller information som är nödvändig för genomförandet av tjänsterna.

Godkännande av den övergripande layouten och designen

Efter att kunden har levererat all nödvändig innehåll för hemsidan kommer BC att utveckla ett DESIGNFÖRSLAG där kunden kan se den övergripande layouten och designen. Antal design-förslag definieras i UNDERLAGET. Kunden kan revidera designförslaget en gång, ge synpunkter och beställa ändringar. Om kunden önskar ändra layouten eller designen efter att förslaget är godkänd, dvs efter att utvecklingsarbetet har påbörjat kommer de ändringarna att offereras som tillägg separat.

Revisioner

Om inte avtalat annorlunda kommer kunden att revidera (ge feedback på) hemsida inom 3-5 arbetsdagar från att den har fått tillgång till materialet, och leverera sina synpunkter i skriftlig form via verktyget för feedback och länkar som den har fått från BC. Förseningar i revisionen kan innebära fördröjning av leveransen och publiceringen som BC inte tar ansvar för.

Om BC inte får någon feedback eller återkoppling från kunden inom 5 arbetsdagar från att kunden har fått tillgång till revisionen, anser BC att kunden inte har några synpunkter och fortsätter vidare i processen.

Priser och betalning

Som ersättning för tjänsterna kommer kunden att betala BC pris enligt det accepterade förslaget. Alla priser är ex. moms. 50% av betalningen betalas i samband med starten. Resterande summan av 50% betalas i samband med leveransen och publiceringen av hemsidan.

Delbetalning

Business Concept kan i samband med några kampanjer eller vid en särskild överenskommelse erbjuda delbetalning/månadsbetalning. En faktura skickas varje månad till kund med den avtalade summan med 7 dagars betaltid om inget annat är avtalat.

 

Äganderätt

Kunden äger hemsidan och innehåll som BC har levererat från att hemsidan är betald i sin helhet. Kunden kommer att äga all sin egen information som ingår i tjänster/produkter, samt all källkod, designkoncept, innehåll, grafik, domännamn och webbhotell.

Marknadsföring

BC kan komma att använda kundens hemsida i sin portfolio samt all annan marknadsföringsmaterial i syfte att utbilda eller inspirera. Det inkluderar både offline och digitala marknadsföringskanaler.

WordPress and Plugins

BC kommer att installera och konfigurerar WordPress samt alla plugins nödvändiga för att hemsidan ska fungera. Om Underhåll & Support tillhandahålls som en del av överenskommelsen vid köp av en hemisda kommer BC att tillfälligt installera nödvändiga plugins för att kunna utföra tjänster på bästa sätt. Dessa kan komma att tas bort vid överlämningen av hemsidan om kunden väljer att i fortsättningen sköta underhåll av sidan på egen hand, om inte annat avtalas med kunden.

Licencer

BC kommer att ge lifetime licenser till kunden utan extra kostnad för de plugins som behövs för att hemsidan ska fungera och som BC som standard använder i utvecklingen. Detta inkluderar Elementor men kan också inkludera andra plugins som är nödvändiga för att skapa den lösningen kunden vill ha. I vissa fall kan kunden komma att behöva köpa licens för plug-ins som BC inte använder i sin tur, men kunden insisterar att ha dem som en del av lösningen.

Webhotell och domän

Kunden ska ge BC Admin-tillgång/roll till sitt webbhotell och domän för att BC ska kunna utföra alla nödvändiga installationer och konfigurationer. Det görs via Guest user / Gästanvändare.

 

Tillgång till WordPress

Om kunden redan har WordPress som ska användas för att skapa ny innehåll, kommer kunden inte att ha tillgång till sidan så länge BC jobbar med sidan och fram till den officiella överlämningen. Detta för att kunna utföra jobbet så snabbt och bra som möjligt samt undvika fel, misstag och missförstånd som kan uppstå om två parter har tillgång till sidan oberoende av varandra.

 

Den officiella överlämningen

Om inte underhåll & support tillhandahålls efter publiceringen av hemsidan sker den officiella överlämningen minst 7 dagar efter leveransen & publiceringen. Detta för att möjliggöra 7 dagars-garanti.

Om underhåll och support tillhandahålls efter publiceringen av hemsidan sker den officiella överlämningen i samband med avslutningen av den perioden.

Den officiella överlämningen sker när hemsidan är betald  i sin helhet. I samband med överlämningen får kunder full/admin tillgång till hemsidan och ansvaret för hemsidan förs från BC till kunden vilket innebär att kund har den fullständiga ansvaret för drift, underhåll, uppdatering, backups, design, layout och annat på sidan.

Under tiden från publiceringen av hemsidan till att betalningen är fullbordad, har kunden begränsad tillgång till hemsidan med möjligheten att ändra texten, bilder, rubriker och annat som redan finns på sidan.

Garanti på hemsida

BC ger garanti på utfört arbete, vilket betyder att alla “fel” som kunden hittar efter leveransen eller publiceringen som t ex att något inte fungerar, eller att BC har missat ändra något enligt revisionerna, kommer BC att åtgärda på sin bekostnad. Garantin innebär inte ändringar på hemsidan, att något ska läggas till, tas bort eller ändras som inte tidigare har funnits i revisionerna.

Garantin gäller i 7 dagar efter leveransen eller publiceringen förutsatt att kunden väljer att nyttja garantin. Under garantitiden har kunden ett begränsat tillgång till hemsidan.

Bonusar

BC kommer att leverera alla bonusar som ingår i förslaget som kunden och BC kommit överens om.

Planeringsworkshop & Utbildningar

Enligt det aktuella UNDERLAGET som BC och kunden kommit överens om.

Senast uppdaterad 13. september 2020.

LÄS VILLKOREN FÖR ANVÄNDNINGEN INNAN DU DU ANVÄNDER NÅGON AV VÅRA WEBBPLATSER.

Genom att använda någon av Business Concept webbplatser godkänner du detta användarvillkor. Om du inte godkänner dessa användarvillkor, använd inte våra webbplatser.
Din åtkomst till och användning av denna webbplats, liksom alla relaterade webbplatser som drivs av Business Concept Täby AB, org. nr 559104-3723, adress Sothönevägen 27, 187 61 Täby, Stockholm, Sverige (som bland annat inkluderar businessconcept.se, mayarawstrategies.com, websiteswithspirit.se, mayaraw.se, businessbreakthrough.se) (tillsammans ”Webbplatsen”) omfattas av följande villkor (”Användarvillkor” ”) Och alla tillämpliga lagar. Genom att komma åt och surfa på webbplatsen accepterar du, utan begränsning eller kvalifikation, användarvillkoren och bekräftar att alla andra avtal mellan dig och webbplatsen ersätts och inte har någon kraft eller effekt:

1. Du samtycker till att webbplatsen själv, liksom allt innehåll, videor, utbildningsmaterial, produkter, tjänster och / eller annat material, som görs tillgänglig på webbplatsen av oss eller andra tredje parter, samt utseendet och känslan hos alla av ovanstående (tillsammans kallat ”innehållet”) underhålls för din personliga användning och information av Business Concept Täby AB, (”företaget”) och tillhör företaget och / eller dess tredjepartsleverantörer. Du samtycker till att sådant företagsinnehåll ska innehålla alla videoklipp, HTML / CSS, Javascript, grafik, röst- och ljudinspelningar, konstverk, foton, dokument och text samt allt annat material som ingår på webbplatsen, med undantag för endast det material du förse. Med förbehåll för att du följer dessa användarvillkor ger företaget dig härmed en begränsad licens, som är icke-exklusiv, icke-överförbar och icke-underlicensierbar, för att komma åt, visa och använda webbplatsen enbart för dina personliga ändamål.

Inget företagsinnehåll får kopieras, reproduceras, publiceras på nytt, laddas upp, publiceras, sändas, distribueras, användas för offentliga eller kommersiella ändamål eller laddas ner på något sätt såvida inte skriftligt tillstånd uttryckligen beviljas av företaget. Ändring av innehållet eller användning av innehållet för något annat syfte är ett brott mot företagets upphovsrätt och andra äganderätt, liksom andra författare som skapat materialet, och kan bli föremål för monetära skador och påföljder. Du får inte distribuera, modifiera, överföra eller använda innehållet på webbplatsen eller något innehåll, inklusive all programvara, verktyg, grafik och / eller ljudfiler, för offentliga eller kommersiella ändamål utan företagets uttryckliga skriftliga tillstånd.

2. Allt innehåll, såsom text, data, grafikfiler, videor och ljudfiler och annat material som finns på webbplatsen, är upphovsrättsskyddat om inte annat anges och tillhör företaget och / eller en leverantör till företaget. Inget sådant material får användas förutom vad som anges i dessa användarvillkor.

3. Alla handelsnamn, varumärken och bilder och biografisk information om personer som används i företagets innehåll och som finns på webbplatsen, inklusive utan begränsning namnet och varumärket Business Concept, Maya RAW och Maya RAW Strategies, tillhör antingen eller används med tillstånd av företaget. Användningen av innehållet av dig är strängt förbjudet såvida inte annat specifikt tillåts av dessa användarvillkor. All obehörig användning av innehållet kan bryta mot upphovsrätten, varumärket och andra äganderättigheter för företaget och / eller tredje part, liksom lagarna om sekretess och publicitet, och andra regler och stadgar. Ingenting i detta avtal eller på webbplatsen ska tolkas som att det underförstått eller på annat sätt beviljar någon licens eller rätt att använda något varumärke eller annan äganderätt utan uttryckligt skriftligt medgivande från företaget eller tredje parts ägare. Företaget respekterar andras upphovsrätt, varumärke och alla andra immateriella rättigheter. Företaget har rätt, men har ingen skyldighet, att ta bort innehåll och konton som innehåller material som det enligt eget gottfinnande anser vara olagligt, stötande, hotande, ärekränkande, ärekränkande, pornografiskt, obscent eller på annat sätt motbjudande eller kränker någon parts intellekt egendom eller dessa användarvillkor. Om du tror att dina immateriella rättigheter kränks och / eller att något arbete som tillhör dig har reproducerats på webbplatsen eller på något innehåll på något sätt, kan du meddela företaget på office@businessconcept.se. Vänligen ange ditt namn och kontaktinformation, arten av ditt arbete och hur det bryts, all relevant information om upphovsrätt och / eller varumärkesregistrering, platsen / URL: en för överträdelsen och all annan information som du anser är relevant.

4. Medan företaget använder rimliga ansträngningar för att inkludera korrekt och uppdaterad information på webbplatsen, ger företaget inga garantier eller garantier för dess riktighet. Företaget tar inget ansvar eller ansvar för fel eller utelämnanden i webbplatsens innehåll.

5. När du registrerar dig hos företaget och / eller denna webbplats samtycker du uttryckligen till alla meddelanden, tillkännagivanden, avtal, avslöjanden, rapporter, dokument, meddelanden om nya produkter eller tjänster eller andra register eller korrespondens från företaget. Du samtycker till att ta emot meddelanden elektroniskt genom att skicka meddelandet till dig via e-post.

6. Om du skickar kommentarer eller förslag om webbplatsen till företaget, inklusive, men inte begränsat till, anteckningar, text, ritningar, bilder, mönster eller datorprogram, ska sådana inlämningar bli och förbli företagets enda egendom. . Ingen inlämning ska vara föremål för någon förtroendeskyldighet från bolagets sida. Företaget ska uteslutande äga alla rättigheter till (inklusive immateriella rättigheter till dem) och har rätt till obegränsad användning, publicering och spridning av alla sådana inlämningar för något syfte, kommersiellt eller på annat sätt utan någon bekräftelse eller ersättning till dig.

7. Företaget ska använda kommersiellt rimliga ansträngningar för att begränsa obehörig åtkomst till våra data och filer. Men inget system, oavsett om det är lösenordsskyddat, kan vara helt ogenomträngligt. Du bekräftar att det kan vara möjligt för en obehörig tredje part att komma åt, visa, kopiera, modifiera eller distribuera data och filer som du lagrar med hjälp av webbplatsen. Användningen av webbplatsen sker helt på egen risk.

8. Företaget kommer inte avsiktligt att lämna ut personlig identifierande information om dig till tredje part, utom när företaget i god tro anser att sådan avslöjande är nödvändig för att följa lagen eller genomdriva dessa användarvillkor. Genom att använda webbplatsen anger du att du accepterar företagets integritetspolicy. Om du inte håller med denna integritetspolicy, helt eller delvis, använd inte denna webbplats.

9. VARKEN FÖRETAGET ELLER NÅGON ANNAN PART SOM SKAPAR, TILLVERKAR, ELLER UNDERHÅLLER AV WEBBPLATSEN OCH / ELLER INNEHÅLL PÅ WEBBPLATSEN SKALL ANSVARAS UNDER NÅGRA OMSTÄNDIGHETER FÖR DIREKTA, TILLFÄLLIGA, FÖLJANDE, INDIREKTA ELLER PUNITIVA SKADOR TILLGÅNG TILL ELLER ANVÄNDNING AV WEBBPLATSEN. UTAN ATT BEGRÄNSA DET FÖREGÅENDE LEVERERAS ALLT INNEHÅLL PÅ WEBBPLATSEN ”SOM DET ÄR” UTAN GARANTIER FÖR NÅGOT SLUT, OCH UTTRYCKT ELLER UNDERFÖRSTÄLLT, INKLUDERAT, MEN INTE BEGRÄNSADE TILL, DE UNDERFÖRSTÅDA GARANTIERNA FÖR SÄLJBARHET FÖR EN DEL. FÖRETAGET GARANTERAR INTE ELLER UTFÖRANDE FÖR ANVÄNDNING AV MATERIALEN PÅ WEBBPLATSEN, RESULTATEN AV ANVÄNDNING AV SÅDANA MATERIAL, LÄMPLIGHETEN AV SÅDANA MATERIAL FÖR NÅGOT ANVÄNDARES BEHOV ELLER SANNLIKHETEN SOM DET ANVÄNDER EN ANVÄNDNING ANVÄNDER Deras korrekthet, noggrannhet, PÅLITLIGHET ELLER KORRIGERING. FÖRETAGET GARANTERAR INTE HELLER ELLER GÖR NÅGRA UTFÄRDELSER ELLER GARANTIER FÖR ATT DU VINNAR NÅGON PENGAR SOM ANVÄNDER WEBBPLATSEN ELLER FÖRETAGETS TEKNIK ELLER TJÄNSTER. DU ACCEPTERAR ALLT ANSVAR FÖR ATT UTVÄRDERA DIN EGNA TJÄNST POTENTIELLT SOM ATT UTFÖRA DIN EGNA VERKSAMHET OCH TJÄNSTER. DITT TJÄNSTPOTENTIELLT ÄR HELT OBEROENDE PÅ DINA EGNA PRODUKTER, IDÉER, TEKNIKER; DIN GENOMFÖRANDE AV DIN AFFÄRSPLAN; TIDEN DU UTBILDAR TILL PROGRAMMET, IDÉER OCH TEKNIKER ERBJUDNA OCH ANVÄNDA; ALLA DINA FINANSER, DIN KUNSKAP OCH DIN FÄRDIGHET. Då dessa faktorer skiljer sig bland alla individer kan inte FÖRETAGET INTE GARANTERA ELLER INTE GÖRA NÅGRA FÖRKLARINGAR ELLER GARANTIER FÖR DIN FRAMGÅNGS- ELLER INKOMSTNIVÅ. FÖRETAGET GARANTERAR INTE ATT ANVÄNDNING AV MATERIALEN VARAR Oavbruten eller FELFRI, ATT FELEN KORRIGERAS, ELLER ATT DENNA WEBBPLATS, INNEHÅLLET OCH / ELLER MATERIALEN TILLGÄNGLIG PÅ DENNA WEBBPLATS ÄR FRI FRÅN BUGS ELLER ANDRA HARM . DU ANTAGAR ALT ANSVAR FÖR KOSTNADEN FÖR ALLA NÖDVÄNDIGA REPARATIONER ELLER KORRIGERINGAR. FÖRETAGET FÅR INTE ANSVARA FÖR PRESTANDA ELLER SERVICEPROBLEM som orsakas av någon tredjepartswebbplats eller tjänsteleverantör av tredje part. NÅTT SÅTT PROBLEM SKA STYRAS ENDAST AV AVTALET MELLAN DIG OCH DENNA LEVERANTÖR. Observera att tillämplig jurisdiktion kanske inte tillåter undantag från underförstådda garantier. Några av ovanstående undantag gäller således kanske inte för dig.

10. FÖRETAGET FÅR INTE ANSVARA FÖR PRESTANDA ELLER SERVICEPROBLEM som orsakas av någon tredjepartswebbplats eller tjänsteleverantör av tredje part (inklusive till exempel din webbtjänstleverantörstjänst, Stripe-betaltjänster, din programvara och / eller uppdateringar eller uppgraderingar till den programvaran). NÅTT SÅTT PROBLEM SKA STYRAS ENDAST AV AVTALET MELLAN DIG OCH DENNA LEVERANTÖR. FÖRETAGET BEHÅLLER RÄTTEN FÖR ATT BESTÄMMA, ENLIGT FÖRDELNING, OM FÖRETAGET ÄR ANSVARIGT FÖR EN SÅDAN FEL eller FUNKTION. FÖRETAGET reserverar sig också rätten att begränsa din användning av sajten och / eller innehållet eller att avsluta ditt konto ska bolaget bestämma att du har brutit mot dessa villkor för användning, eller att du har brutit mot någon annan regel eller annat. FÖRETAGET BEHÅLLER RÄTTEN TILL ATT NÄTTA TILLGÅNG TILL WEBBPLATSEN OCH / ELLER FÖRETAGETS INNEHÅLL, PRODUKTER OCH / ELLER TJÄNSTER TILL NÅGON INNEN ENDAST. FÖRETAGET BEHÅLLER RÄTTEN FÖR ATT BESTÄMMA, ENLIGT FÖRDELNING, OM FÖRETAGET ÄR ANSVARIGT FÖR EN SÅDAN FEL eller FUNKTION. FÖRETAGET KAN ÅTERBETALA DEN INLEDANDE AVGIFTEN FÖR NÅGON ANVÄNDNING AV WEBBPLATSEN OCH / ELLER NÅGOT INNEHÅLL ELLER EN PRO-RATA-DEL DÄRFÖR I ÖVERENSSTÄMMELSE MED FÖRETAGETS ÅTERBETALNINGSPOLITIK. FÖRETAGET AVSLUTAR NÅGON ÅTERBETALNING TREDJE (30) DAGAR EFTER DITT BETALNING FÖR ANVÄNDNING AV WEBBPLATSEN OCH / ELLER INNEHÅLL, OCH ANVÄNDNING AV FÖRETAGETS KUNDLICENSAVTAL ELLER ÖVRIGT, Oavsett skälet för störning.

11. FÖRETAGET SKAL INGEN HÄNDELS ANSVARAS FÖR SÄRSKILDA, TILLFÄLLIGA, INDIREKTA, PUNITIVA, PÅLITLIGA ELLER FÖLJANDE SKADOR, VARA FÖRSÄNDBAR ELLER INTE, INKLUDERANDE, MEN INTE BEGRÄNSADE TILL, SKADA ELLER FÖRLUST AV EGENDOM, UTRUSTNING, INFORMATION ELLER DATA AV RESULTAT, INKOMSTER ELLER GOODWILL, KOSTNADER FÖR KAPITAL, KOSTNADER FÖR ERSÄTTNINGSTJÄNSTER, ELLER KRAV FÖR TJÄNSTAVBRYT ELLER ÖVERFÖRINGSPROBLEM, FÖLJAD AV NÅGON FEL på WEBBPLATSEN, INNEHÅLLET OCH / ELLER RELATERADE MATERIALER NÅGON ANNAN ORSAK OCH ÖVRIGT MED RESPEKT TERETO Oavsett ansvarsteori. DENNA BEGRÄNSNING GÄLLER OCH OM FÖRETAGET HAR ANMÄLDT ELLER Känner till om sådana skador är möjliga.
12. Du samtycker till att hålla bolaget och var och en av dess styrelseledamöter, tjänstemän anställda och agenter skadelös från alla skulder, anspråk, skadestånd och utgifter, inklusive rimliga advokatsalar, som härrör från eller i samband med (i) brott mot detta avtal, (ii) brott mot dig av lagar eller tredje parts rättigheter, (iii) allt material, information, verk och / eller annat innehåll av vilken art eller media som du lägger upp eller delar på eller genom Webbplats, (iv) din användning av webbplatsen eller några tjänster som företaget kan tillhandahålla via webbplatsen, och (v) ditt beteende i samband med webbplatsen eller tjänsterna eller med andra användare av webbplatsen eller tjänsterna. Företaget förbehåller sig rätten att ta exklusivt försvar av alla anspråk som vi har rätt till skadestånd enligt detta avsnitt. I sådant fall ska du ge företaget sådant samarbete som rimligen begärs av företaget.
13. Bestämmelserna i dessa användarvillkor är till förmån för företaget, dess dotterbolag, dotterbolag och dess tredje parts innehållsleverantörer och licensgivare, och var och en ska ha rätt att hävda och genomdriva sådana bestämmelser direkt eller för sina egna räkning.

14. Detta avtal ska regleras av och tolkas i enlighet med Sveriges lagar, utan att ge några principer om lagkonflikter verkan. Du underkastar dig vidare exklusiv behörighet för de statliga och federala domstolarna som sitter i Sverige. Om någon bestämmelse i detta avtal är olaglig, ogiltig eller av någon anledning inte verkställbar, ska den bestämmelsen anses vara avskiljbar från detta avtal och påverkar inte giltigheten och verkställbarheten av återstående bestämmelser.
15. Dessa användarvillkor kan revideras då och då genom att uppdatera denna post. Du är bunden av sådana ändringar och bör därför regelbundet besöka den här sidan för att granska de dåvarande användarvillkoren som du är bunden till.